Archive for date: February 8th, 2024

Dr. Haifaa Khalaf

رئيس مركز الدراسات الأكاديمية بمعهد BIBF: فتح أبواب القبول والتسجيل لبرامج البكالوريوس والماجستير

7 فبراير 2024

المنامة – أعلنت رئيس مركز الدراسات الأكاديمية بمعهد البحرين للدراسات المصرفية والمالية (BIBF)، الدكتورة هيفاء خلف عن استمرار اجراءات القبول والتسجيل الكترونياً للطلبة الراغبين في الالتحاق ببرامج البكالوريوس والماجستير للفصل الدراسي القادم.

وذكرت أن التخصصات الجامعية المطروحة تشمل البرنامج التمهيدي العالمي، وبرامج البكالوريوس في الدراسات المصرفية والمالية، والمحاسبة والمالية، والدراسات المصرفية والمالية مع دبلوم المالية الإسلامية من جامعة بانغور، بالإضافة إلى برامج البكالوريوس في الاقتصاد والإدارة، وعلوم البيانات وتحليلات الأعمال من جامعة لندن.

وأشارت إلى أنه سيتم تقديم منح دراسية تشمل إعفاء بنسبة 10٪ من رسوم البرنامج التمهيدي الدولي لخريجي المدارس الثانوية الحاصلين على معدل تراكمي 90% فما فوق. وسيحصل طلبة برنامج البكالوريوس في الاقتصاد والإدارة من جامعة لندن على إعفاء بنسبة 50% من رسوم البرنامج طوال فترة دراستهم، كما سيتم تقديم بعثات دراسية لـ 25 طالب متفوق للالتحاق ببرنامج بكالوريوس علوم البيانات وتحليلات الأعمال من جامعة لندن.

وأضافت الدكتورة هيفاء أن المعهد يقدم برامج الدراسات العليا بالتعاون مع أفضل الجامعات العالمية المانحة، وتشمل برامج الماجستير في تخصصات إدارة الأعمال، والموارد البشرية، والتمويل من جامعة ديبول بشيكاغو، بالإضافة إلى البرنامج التنفيذي للماجستير في إدارة الأعمال، وماجستير التكنولوجيا المالية من جامعة ستراثكلايد الأسكتلندية.

وأكدت رئيس مركز الدراسات الأكاديمية أن جميع البرامج الأكاديمية المقدمة من المعهد معترف بها من قبل مجلس التعليم العالي في المملكة، وتؤدي إلى المؤهلات المقدمة من قبل أرقى وأفضل الجامعات البريطانية والأمريكية، حيث يمكن للطلبة الحصول على شهادة عالمية من خلال دراستهم في البحرين.

وأضافت: “نسعد بالتعاون مع الجامعات العالمية والجهات المانحة لتقديم برامج أكاديمية معتمدة في البكالوريوس والماجستير في مختلف التخصصات منذ أكثر من عقدين، ونفخر بخريجينا الذين يشغلون اليوم مناصب قيادية في القطاع المصرفي والمالي في المملكة.”

وقد دعت الدكتورة هيفاء الطلبة إلى متابعة مستجدات المعهد عبر شبكات التواصل الاجتماعي بالإضافة إلى زيارة الموقع الإلكتروني للمعهد www.bibf.com لمزيد من المعلومات عن التسجيل للفصل الدراسي القادم.

Dr. Haifaa Khalaf

BIBF Head of Academic Studies: Admissions Open for Bachelor’s and Master’s Programmes

7 February – 2024

Manama: The Head of Academic Centre at the Bahrain Institute of Banking and Finance (BIBF), Dr. Haifaa Khalaf, announced that the institute is currently accepting online applications for its bachelor’s and master’s programmes for the upcoming academic year.

The majors offered include the International Foundation Programme (IFP), bachelor’s programmes in Banking & Finance, Accounting & Finance, Banking & Finance with Diploma in Islamic Finance from Bangor University, and bachelor’s programmes in Economics & Management and Data Science & Business Analytics from the University of London.

The Head of Academic Centre highlighted that a 10% fee waiver for the International Foundation Programme will be offered to high school graduates with a cumulative average of 90% or above. Additionally, new and current students in the B.Sc. Economics & Management from the University of London will receive a 50% exemption throughout their studies. Scholarships will also be provided to 25 top achievers to enroll in the B.Sc. Data Science and Business Analytics by the University of London.

The BIBF also offers postgraduate programmes, such as Master of Business Administration (MBA), Master’s in Human Resources (MSHR), and Master’s in Finance (MSF) from DePaul University in Chicago, as well as Executive MBA and Master’s in FinTech programmes awarded by Strathclyde Business School.

“All academic programmes offered at BIBF are fully recognised by the Higher Education Council of Bahrain and lead to qualifications from highly ranked British and American universities,” said Dr. Haifaa. “By studying locally in Bahrain, students can obtain an internationally recognised degree.”

For over two decades, the BIBF has collaborated with world-class universities to offer exceptional academic programmes in Bahrain, taking great pride in producing graduates that occupy leadership positions in the labour market today.

Dr. Haifaa Khalaf encouraged interested students to visit the BIBF website for more information and follow their social media channels for the latest updates.